Loven met Wielton kippers naar Carrosserie Vakdagen Hardenberg
Wielton met stalen Hardox kipper en aluminium kipperVeel truckdealers nemen de verkoop van opleggers op in hun verkoopgamma. Loven Truck B.V. met vestigingen in het Limburgse Hoensbroek en in Helmond is in 2011 een intensieve samenwerking aangegaan met het Poolse Wielton. Men heeft er bij Loven echter niet voor gekozen om de massa markt van schuifzeilen opleggers te gaan bedienen. Wielton is zeer sterk in het bouwen van producten voor de bouwmarkt. Daarnaast is de bouw en levering van volume combinaties met schuifzeilen opbouw een parel in het productgamma.
Wielton met stalen Hardox kipper en aluminium kipperVeel truckdealers nemen de verkoop van opleggers op in hun verkoopgamma. Loven Truck B.V. met vestigingen in het Limburgse Hoensbroek en in Helmond is in 2011 een intensieve samenwerking aangegaan met het Poolse Wielton. Men heeft er bij Loven echter niet voor gekozen om de massa markt van schuifzeilen opleggers te gaan bedienen. Wielton is zeer sterk in het bouwen van producten voor de bouwmarkt. Daarnaast is de bouw en levering van volume combinaties met schuifzeilen opbouw een parel in het productgamma.
Loven gaat naar de Carrosseriedagen in Hardenberg met een tweetal kipperopleggers, een stalen (Domex) oplegger met Hardox kipperopbouw en een aluminium kipperoplegger met 33 mtr3 inhoud. De eerste kippers zijn al in Nederland aan eindklanten geleverd. Door de intelligente bouwwijze is het mogelijk alle typen in het gamma aan te passen aan de individuele wensen van de gebruiker. Ook in lengte en inhoud is Wielton variabel. Zo wordt de sterke “half pipe” Hardox oplegger geleverd met een inwendige lengte van 7.280 mm of 8.060 mm. De laatste biedt 30 m3 inhoud. De aluminium kipper is zelfs leverbaar in 10.500 mm totale lengte.
De opbouw en het chassis worden door Wielton zelf vervaardigd. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het beste staal en aluminium. Verder werkt men met alleen met
A-componenten van bekende Europese leveranciers van remsysteem tot verlichting. Hierdoor is schade of storing aan het chassis bij ieder trailerreparatiebedrijf te repareren.
Alle opleggers welke in Wielun geproduceerd worden zijn geschikt voor zware intensieve inzet op slechte wegen. Alle typen worden intensief getest voor gebruik op zeer slechte omstandigheden. Ondanks de zeer robuuste bouwwijze, is Wielton erin geslaagd het eigen gewicht op West-Europees niveau te houden. Hierdoor wordt de gebruiker het vereiste laadvermogen geboden zonder concessies te doen aan de stabiliteit van het chassis en de sterkte van de kipperopbouw.
Hoogwaardige corrosiebescherming van chassis en opbouw.
Bij Wielton krijgen alle staal- en aluminiumdelen een intensieve behandeling tegen roest of oxidatie. De behandeling die in eigen huis plaats vindt, biedt de gebruiker voldoende bescherming wat de levensduur en vooral het verschijningsbeeld op straat ten goede komt.
Het artikel is ook op de volgende website’s te lezen: