DAF Trucks breidt het leveringsprogramma uit met een aantal nieuwe voertuigconfiguraties, waaronder een 8×4 bakwagen met dubbel aangedreven tandem en gestuurde naloopas. Tegelijkertijd introduceert de Nederlandse truckfabrikant een in eigen huis ontwikkelde en geproduceerde 10-tons vooras, alsook een volledig nieuwe 7,5 tons sleepas.
“Voor DAF was 2018 een historisch jaar”, stelt Richard Zink, directeur Marketing & Sales en lid van de Raad van Bestuur van DAF Trucks. “We sloten het jaar af als het tweede truckmerk van Europa met een marktaandeel van 16.6 procent in de zware klasse. We waren marktleider in niet minder dan 7 landen, produceerden een recordaantal van 67.000 trucks en waren opnieuw het grootste importmerk in Duitsland – de grootste truckmarkt van Europa. Bovendien is DAF in Europa al sinds jaar en dag onbetwist marktleider in het trekker-segment.” De ambitie is om nóg verder te groeien, aldus Zink. “Daarom gaan we ons nog nadrukkelijker positioneren in het segment van de bakwagens en bouwvoertuigen. Dáár zit voor DAF groeipotentieel. We hebben een ijzersterk aanbod robuuste chassis en assen, efficiënte aandrijflijnen en comfortabele cabines. DAF levert voor elke inzet de beste truck.”
https://nieuwsbrief.atw.nl/index.php?option=com_acymailing&ctrl=archive&task=view&mailid=200