In 1963 werd door de heren Loven senior en junior de eerste steen gelegd voor het bedrijf aan de rotonde. Ruim een jaar later werd op dit terrein, waar voorheen een steenfabriek gesitueerd was, een nieuwe garage geopend.
De garage aan de Sittarderweg, die in 1930 was betrokken, was in de voorgaande jaren duidelijk te klein geworden. Het pand aan de Sittarderweg was oorspronkelijk bedoeld als productielocatie voor kippers en laadbakken.
Later was daar de verkoop en het onderhoud van trucks en vanaf 1959 was dit het verkooppunt voor de DAF personenauto´s geweest.
Na het vertrek van deze afdeling naar het nieuwe pand aan de rotonde, werd er de Boscdienst in onder gebracht. Deze dienst, het latere Dieselcentrum Heerlen, heeft hier tot 1990 gefunctioneerd.
De truck-afdeling en de personenauto-afdeling waren nu duidelijk van elkaar gescheiden en beide onderdelen beschikten over een uitstekende accommodatie. Het pand aan de rotonde, de Palemigerboord, had een moderne architectonische uitstraling en doordat het op een druk punt lag (men spreekt van meer dan 30.000 passerende auto´s per etmaal) was het al snel in de regio bekend. De vestiging werd dan ook een belangrijk verkooppunt voor de DAF personenauto. Een grote showroom, een goed uitgeruste werkplaats en kantoorruimtes vormden de belangrijkste ingrediënten van het modern aandoende pand.
Vele Dafjes en Daffodilletjes reden in de jaren zestig en zeventig de poort van deze garage uit. Eerst de modellen 600 en 750 en later de 32, 33, 44, 46, 55 en de 66. Ze waren er in allerlei varianten: Luxe en Super Luxe, Estate, Coupé, Marathon, besteluitvoering en de opmerkelijke jeepversie: de 66YA.
Later werden dat, na de overname in 1975 van DAF door Volvo, vanzelfsprekend Volvo´s. In de showroom verschenen toen de Volvo 66 en de Volvo 345. Maar niet alleen het merk veranderde. Ook het gebouw werd in die tijd grondig vernieuwd. In 1978 vond er een grote verbouwing plaats en de laatste, welke in 1994 werd uitgevoerd, mag zeker ingrijpend worden genoemd.. Bij die laatste verbouwing werd een nieuwe werkplaats van maar liefst 600 vierkante meter gebouwd en werd de oude werkplaats aan de showroom toegevoegd. Met deze grote investering (kosten: 2,5 miljoen gulden) voldoet het pand weer helemaal aan de eisen van deze tijd.
Zoals gezegd zijn de DAF’s, en inmiddels ook de Volvo’s, uit de showroom van Loven verdwenen. Maar toch is dit opvallende Nederlandse product bij veel enthousiastelingen nog altijd erg gewild. De Nederlandse DAF Club telt zo’n 2.400 leden en ook in vele andere Europese landen zijn dergelijke clubs nog volop actief. Wie weet, de Kever en de Mini kwamen terug en ook bij verschillende andere merken is een duidelijke retro-trend zichtbaar…..
De activiteiten van Loven breidden zich steeds verder uit. In 1964 werd het bedrijf aan de rotonde geopend.