Loven is jouw partner in duurzaam wegtransport. Wij bieden een compleet gamma aan elektrische trucks van DAF en GINAF inclusief de benodigde oplaadsystemen. Onze adviseurs staan bovendien voor je klaar met advies over het verduurzamen van je wagenpark.

De ontwikkeling van elektrische vrachtwagens, ook wel e-trucks genoemd, heeft de afgelopen jaren een enorme versnelling doorgemaakt. Inmiddels bieden elektrische trucks een volwaardig alternatief voor verschillende toepassingen zoals “zero emission” afvalinzameling en de distributie in stadscentra met strenge emissierichtlijnen. Bij Loven volgen we deze ontwikkelingen nauwgezet en investeren we doorlopend in kennis en middelen zodat we onze klanten kunnen voorzien van de beste service en advies. Nu en in de toekomst.

DAF Electric

DAF is koploper op het gebied van elektrisch aangedreven vrachtwagens. Zo was DAF de eerste Europese truckfabrikant die een volledig elektrische trekker op de markt bracht: De CF Electric voor supermarktdistributie en regionaal transport. Inmiddels biedt DAF een complete reeks aan batterij-elektrische voertuigen aan op basis van de CF en LF.

Nieuwste generatie batterijen

DAF past in alle elektrische trucks LFP-batterijen (Lithium Ferro Phosphate) toe. Deze batterijen zijn duurzamer omdat ze geen kobalt of magnesium bevatten. Bovendien zijn ze beter stapelbaar waardoor ze minder ruime in beslag nemen. Ook garandeert de chemische samenstelling van de batterij maximale thermische veiligheid. DAF geeft maar liefst 6 jaar garantie op deze batterijen.

DAF CF Electric

Net zoals de “gewone” CF is de DAF CF Electric veelzijdig inzetbaar. De CF Electric is leverbaar als tweeassige trekker of als drieassige bakwagen. Enkele toepassingsmogelijkheden van de DAF CF Electric zijn afvalinzameling, en distributie in stadscentra.

Opladen in 75 minuten

De actieradius is met 200 kilometer zeer hoog te noemen. Door een snellader (250 kW/400 A) te gebruiken kan de truck in slechts 75 minuten volledig worden opgeladen. Met slimme rittenplanning en het tussentijds opladen van de accu tijdens laden en lossen, is de CF Electric gemakkelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week inzetbaar.

100% emissievrij dankzij e-PTO

De CF Electric kan worden uitgerust met een e-PTO om hulpapparatuur en opbouw naar behoefte aan te drijven. Er is dan geen aparte voedingsbron nodig voor elektrisch aangedreven koel- of afvalinzamelingsapparatuur, zodat de truck volledig CO2-uitstootvrij is.

Chassis: 4×2
Wielbasis: 380 centimeter
Gewicht trekker: 9.000 kg
Elektromotor: 210 kW
Koppel: 2.000 Nm
Batterijcapaciteit: 350 kWh (315 effectief)
Actieradius volledig opgeladen: voertuig tot 220 km
Snelladen batterijen: 75 minuten (bij 250 kW)

Chassis: 6×2, gestuurde naloopas
Wielbasis: 380/420/460/480 centimeter
Gewicht trekker 10.200 kg
Elektromotor: 210 kW
Koppel: 2.000 Nm
Batterijcapaciteit: 350 kWh (315 effectief)
Actieradius volledig opgeladen: voertuig tot 220 km
Snelladen batterijen: 75 minuten (bij 250 kW)

DAF LF Electric

De DAF LF Electric biedt een unieke combinatie tussen comfort en inzetbaarheid dankzij een gemakkelijk toegankelijke cabine, ongekende wendbaarheid en een laag eigengewicht gecombineerd met een hoog laadvermogen en een actieradius van 280 kilometer.
De LF Electric is als bakwagen leverbaar met een wielbasis van 5,30 of 5,85 meter en biedt bij een GVW van 19 ton een bruto laadvermogen van 11,7 ton, meer dan voldoende voor de meeste distributietoepassingen.

Niet afhankelijk van een laadstation

De DAF LF Electric is uitgerust met een gecombineerd oplaadsysteem. De truck heeft een boordlaadsysteem, wat betekent dat de accu’s ’s nachts kunnen worden aangesloten op krachtstroom. De accu’s kunnen in 6,5 uur worden opgeladen van 20% tot 80% en in 12 uur van 0% tot 100%.

Ook snelladen is mogelijk met behulp van een (extrene) DC-oplader (650 V DC, 150 kW). Hiermee kunnen de accu’s in slechts één uur worden opgeladen van 20% tot 80% en in slechts twee uur van 0% tot 80%. Dit maximaliseert de bedrijfstijd van de LF Electric.

e-PTO als optie

Net zoals de CF Electric kan de LF Electric worden voorzien van een e-PTO om hulpapparatuur en opbouw naar behoefte aan te drijven. Er is dan geen aparte voedingsbron nodig voor elektrisch aangedreven koel- of afvalinzamelingsapparatuur, zodat de truck volledig CO2-uitstootvrij is.

Chassis: 19 ton, 4×2
Wielbasis: 5.300 millimeter 5.850 millimeter
Gewicht chassis: 7.300 kg
Laadvermogen: 11.700 kg
Electrische motor: Dana, Permanent Magneet
Vermogen: 250 kW (nominaal) / 370 kW (piek)
Koppel: 1.200 Nm (nominaal) / 3.700 Nm (piek)
Batterij capaciteit; 282 kWh (254 kWh effectief)
Rijbereik: volledig opgeladen tot 280 km / 175 mijl

Fast charge bij 150 kW
20% tot 80% 1 uur
0% tot 100% 2 uur

Overnight slow charge bij 22 kW
20% tot 80% 6,5 uur
0% tot 100% 12 uur

GINAF Durable E-trucks

GINAF is een bekend merk op de Nederlandse truckmarkt. In zijn 70-jarige geschiedenis introduceerde GINAF veel baanbrekende technologieën. De laatste innovaties op het gebied volledig elektrische rijden maken GINAF een koploper op het gebied van E-trucks.

Bewezen ervaring

GINAF begon meer dan 10 jaar geleden met de bouw van waterstof- en volledig elektrische vrachtwagens. Al deze vrachtwagens zijn nog onderweg, en de lessen die uit deze programma’s zijn getrokken maken GINAF een zeer ervaren duurzame vrachtwagenbouwer.

Klaar voor emissieloze distributie

GINAF ontwikkelt, produceert en levert volledig elektrische trucks onder de naam GINAF Durable DuraTruck. Deze voertuigen vervullen de transportbehoefte voor het binnenstedelijk en regionaal vervoer. Van 7T tot 24T GVW en met een actieradius van 105 tot 300 kilometer. De gemiddelde laadtijd bedraagt 2 tot 9 uur voor een volle accu.

Van bakwagen tot veegmachine en bestelbus. Een elektrisch aangedreven GINAF is emissieloos, stil en veilig. De chauffeur rijdt voortaan ontspannen, volledig automatisch en in een stille werkomgeving.

GINAF Durable DuraTrucks zijn standaard leverbaar in de volgende configuraties.

Ginaf Specificaties E-trucks

Andere merken

Loven maakt het mogelijk om bestaande nieuwe of gebruikte vrachtwagens te laten ombouwen tot een elektrisch voertuig. Zo kan bijvoorbeeld een Mercedes Atego worden omgebouwd tot volledig elektrisch aangedreven truck..

We werken hiervoor samen met onze partner GINAF.

Elektrische Mercedes Atego

Maatwerk oplossingen

Bij Loven staan de wensen van de klant altijd centraal. Onze adviseurs denken graag mee over mobiliteits-oplossingen die het beste aansluiten op jouw specifieke behoeften.

In onze werkplaats kan een elektrische truck daarom worden uitgerust met alle denkbare opties en accessoires.
Daarnaast is het mogelijk om, in samenwerking met onze partners, een voertuig op maat te ontwikkelen en bouwen.

Laadstations voor elektrische trucks

Loven biedt een assortiment vaste en mobiele laadstations aan met vermogensniveaus van 20 kW tot 360 kW. Deze opladers zijn ontworpen om onder alle omstandigheden probleemloos elektrische trucks en andere bedrijfsvoertuigen op te laden.

Vaste laadstations

De PACCAR-laders van 120 kW en 180 kW zijn ontworpen voor snelladen en zijn ideaal voor wagenparken waarbij elektrische voertuigen op meerdere routes of in meerdere diensten worden ingezet. De 180kW-lader levert het vermogen om de meeste typen trucks in minder dan drie uur op te laden.

De krachtigste uitvoering is de PACCAR-lader van 350 kW, een ultrasnelle oplossing die voertuigen kan opladen in minder dan twee uur. Het is ook mogelijk om twee voertuigen tegelijkertijd op te laden.

Mobiele laadstations

De mobiele laders van PACCAR zijn leverbaar met een vermogen van 24 kW tot 40 kW voor maximale flexibiliteit. Deze Mobiele laders zijn ideaal voor hulp bij pech of in werkplaatsen waar maximale flexibiliteit nodig is voor de laadinfrastructuur.

Paccar laadstation voor e-trucks

Jouw partner in duurzaam wegtransport

Overweeg je het om jouw wagenpark te verduurzamen? Loven is jouw partner in duurzaam wegtransport. Onze adviseurs staan altijd klaar om vragen te beantwoorden en je te helpen bij het vinden van een oplossing die het beste aansluit bij jouw transportbehoefte.

Loven Trucks Heerlen

Martin Gulicher
Martin Gulicher

Loven Trucks Helmond

Rene Geurts
René Geurts

Loven Trucks Eschweiler

Rene Peters
René Peters